*یادم باشه تو مقوله ی تصمیم گیری نمیشه گفت آدمها باید فلان کنن و چنان کنن و من نمیتونم و در مقامی نیستم که بخوام بگم کی چه کار کنه بهتره یا بدتره!

یادم باشه هر کسی طبق شرایط و موقعیت خاصِ خودش اقدام به تصمیم گیری میکنه.
یادم باشه در بابِ اتخاذِ تصمیم، جسورانه بودن، شجاعانه بودن یا قدرتمندانه بودن ملاک نیست بلکه اینها همه یه سری صفاتِ غریزی هستن که سگ و گربه هم دارن. نکته ای که در تصمیم گیری حائزِ اهمیته، درست بودن یا نادرست بودنِ تصمیمه. اینکه من با تصمیمم چقدر می تونم به بهتر شدنِ زندگی خودم و دیگران کمک کنم.
یادم باشه ما تصمیمی رو اتخاذ میکنیم که بهمون کمک کنه رو زندگیِ شخصیمون کنترلِ بیشتری به دست بیاریم. حالا ممکنه تصمیمی که من گرفتم واسه شخصِ دیگه ای باعث از دست دادن کنترل بشه. پس خوبه چراییِ تصمیماتم رو دقیق و صریح بدونم.
یادم باشه تصمیماتم از سر آگاهی و هوشمندانه باشن. یادم باشه تا جایی که میتونم قدرت تحلیل و تصمیم گیریم رو قوی کنیم.

 پس نوشت: وقتی در  حالِ تصمیم گیری هستم باید هوشمندانه تحلیل کنم که انتخاب این تصمیم علاوه بر زندگیِ خودم چه تاثیراتی میتونه بر زندگی آدمهای اطرافم و کلاً آدمهای این دنیا داشته باشه. خوبه که تو تصمیم گیری هام از بالا نگاه کنم، نگرشِ تاثیرگزاری داشته باشم  و دنیا و آدمها رو هم لحاظ کنم.

 

*یادم باشه ما تو زندگیِ آدمهای اطرافمون تاثیر گذار هستیم. وقتی میبینی دو تا از دوستات دارن از هم طلاق می گیرن میتونی خیلی آسون واسشون تاسف بخوری و بعد از گفتنِ یه آخی از کنارشون بگذری یا راه دیگه اینکه میتونی بری پیششون، زور بزنی و التماس کنی تا باهات حرف بزنن مگر کاری از دستت بربیاد. یادم باشه یه رفتار هر چقدر در ظاهر کم اهمیت می تونه زندگی شخصی بلکه اجتماعی رو دگرگون کنه. یادم باشه هر روز از ذهنم بخوام به من کمک کنه تا بتونم تو زندگیِ آدمهای اطرافم تاثیر مثبت داشته باشم. یادم باشه  تو زندگی آدمها موثرم. یادم باشه رفتار کُلیم رو در جهت خیررسانی به مردم و موجوداتِ این دنیا برنامه ریزی کنم. یادم باشه تنها خیر و خوبی و محبته که می مونه.

 

*یادم باشه هر وقت که یکی از هدفهای مهمم رو روی کاغذ نوشتم و یه گوشه قایم کردم بهش رسیدم. یه روزی آرزو داشتم جذابترین دختر دنیای باشم به لطف نوشتن این اتفاق افتاد. یه روز تصمیم گرفتم ازدواج کنم به لطف نوشتن این اتفاق در مهلتی که واسه خودم مقرر کرده بودم شد. من به نوشتن ایمان دارم دخترکِ یکی یکدانه ی من.

این روزها تصمیم گرفتم یک نویسنده و بلاگرِ حرفه ای بشم. تصمیم گرفتم کتاب داشته باشم. تصمیم گرفتم مخاطب پروپا قرص داشته باشم. تصمیم گرفتم بهترین همسرِ دنیا برای شوهرم و بهترین دختر و خواهر دنیا برای پدر و مادر و خواهر و برادرم باشم. تصمیم گرفتم تو رابطه های دوستی رفیق ترین همراه برا دوستم باشم. تصمیم گرفتم کارامد ترین و صادق ترین کارمند برای مدیرم و حمایتگرترین همکار واسه همکارام باشم. و برای تبدیل شدن به هر کدوم از اینها نیاز هست که یه کارهایی انجام بدم و قدمهایی بردارم.